Veoma je važno da vodimo računa o zdravlju kože iznutra i spolja.  Kada je reč o zdravlju vaša koža ne laže, ona je najbolji pokazatelj vašeg trenutnog stanja u organizmu. Ono što jedemo ogleda se na koži, a ovo su 6 vitamina i minerala koji će učiniti da vaša koža bude mlada, bez bora i vitalna.

1. Cink

Cink pomaže koži da se regeneriše. Ovaj mineral učestvuje u funkcionisanju enzima i održava zdravlje ćelija.

Cink je deo mnogih vitalno važnih enzima koji obavljaju različite funkcije u organizmu, ubrzava biološke procese koji leče rane i povrede tkiva.

Ovaj mineral pomaže u lečenju akni, gljivičnih infekcija, iritacija na koži. Sprečava promene na koži i smanjuje stvaranje slobodnih radikala, povećava otpor kože kada smo izloženi sunčevim zracima.

Hrana koja je bogata cinkom: bundevino seme, morski plodovi, kakao, meso.

2. Vitamin A

Vitamin A je veoma efikasan u otklanjanju brojnih dermatoloških problema.

Pomaže u lečenju akni, ekcema, psorijaze, opekotina i sprečava pojavu hiperpigmentacije. Kožu hrani, neguje i štiti od bora.

Podstiče proizvodnju kolagena i tako doprinosi obnovi oštećenog tkiva, odnosno bržem zarastanju rana.

Hrana bogata vitaminom A: Meso, jaja, narandžasto povrće ili voće bogato beta karotenom – šargarepa, kajsija, breskva, bundeva, kukuruz.

3. Bakar

Bakar je važan za sintezu određenih enzima u telu, ima važnu ulogu u iskorišćavanju gvožđa i u stvaranju hemoglobina, kolagena i melatonina.

Ljudi koji imaju manjak bakra u organizmu uglavnom se bore sa izboranom, suvom kožom, slabim zarastanjem rana, prevremeno osede i imaju višak upalnih procesa u telu.

Koju hranu jesti? Orašasto voće, kakao, crveno vino, meso, morske plodove.

4. Vitamin C

Kolagen je najvažnija supstanca koja održava elastičnost kože. Kada organizam ne proizvodi dovoljnu količinu kolagena, javljaju se bore i koža postaje opuštena. Vitamin C se koristi u proizvodnji kolagena i veoma je važan za zarastanje rana. Vitamin C štiti kožu od starenja i slobodnih radikala.

Hrana bogata vitaminom C su citrusi, paprike, paradajz, brokoli, kivi, goji i acai bobice.

5. Vitamin D

Ako vam je koža bleda i bez sjaja, verovatno vam fali vitamin D.

Korišćenjem vitamina D uspešno se smanjuje pojava akni, povećava se elastičnost kože, podstiče se proizvodnja kolagena i ublažavaju se tamne mrlje na koži.

Kako dobiti dovoljnu količinu vitamina D? Izlaganjem suncu i redovnim unosom ribljeg ulja.

6. Vitamin E

Vitamin E se rastvara u mastima i veoma je jak antioksidant. Koristi se za lečenje dehidrirane kože, štiti kožu od slobodnih radikala i usporava starenje.

Vitamin E štiti kožu od nepovoljnih uticaja iz okoline i štetnih UV zraka. Odlično vlaži kožu i sadrži antiinflamatorna svojstva.

Ovaj vitamin pozitivno utiče na kosu, nokte, i probavni sistem.

Dobar izvor vitamina E su avokado, riba, maslinovo ulje, orašasto voće, seme.

Šta vi jedete za lepu kožu?