Smatramo da je u procesu isceljenja, eliminisanja tegoba i simptoma koje uspešno tretiramo Vivaton preparatima, neophodno da se pozabavimo i ishranom.

Veoma je važno da se čovek ne iscrpljuje i da se ne prejeda. U kulturi ishrane koju je utemeljio Aleksandar Savjolov, upotrebljavaju se raznovrsne namirnice. Hrana bi trebalo da nam pomogne da se osećamo rasterećeno, da budemo pokretljivi, puni energije, da budemo vitalni i da dugo živimo.
Naša hrana mora da bude ukusna, ali je veoma važno i da posle jela nemamo neprijatne tegobe.
Polazeći iz svog iskustva, Savjolov je izgradio sistem ishrane koji se fokusira na ozdravljenje bolesnih ćelija i održavanje njihove strukture u normalnom stanju. Nisu nam potrebne nikakve iscrpljujuće dijete, potrebno je samo da savladamo neke stereotipe.

1. Poželjno je iz obroka isključiti namirnice koje izazivaju fermentaciju, pre svega kvasac i preći na beskvasne proizvode.

2. Skrob, krompir i druge namirnice koje sadrže skrob upotrebljavati u ograničenim količinama.

3. Najbolje je upotrebljavati namirnice u prirodnom obliku ili obrađene na pari.

4. Izbaciti iz obroka kuhinjsku so. Neki ljudi potpuno izbacuju kuhinjsku so, znajući da u svim proizvodima svakako ima soli, ali ne uvek u dovoljnoj količini. Mi upotrebljavamo morsku so, kiseli kupus, ponekad soja sos.  So je konzervans koji konzervira krvne sudove i remeti razmenu informacija između ćelija i organa.

5. U ishrani je poželjno upotrebljavati meso zdravih domaćih životinja (živinu, ovčetinu), koje se hrane prirodnom stočnom hranom bez antibiotika, kao i ribu. Mlečni proizvodi – najbolji su kozji jer su najkorisniji i najmanje štetni.

 

6. Trudite se da na vašem stolu bude što raznovrsnija hrana, ali ipak ne zaboravite da je najbolji delikates onaj koji nedostaje vašem organizmu. Na primer, preporučujemo da što češće upotrebljavate, naročito oni koji boluju od čira na želucu, kaše od dobro usitnjenog ovsa, heljde i druge vrste griza, dodajući im razne začine i prirodna biljna ulja. Meso je najbolje spremati na uglju (roštilj), a takođe u rerni na topljenom maslacu ili na pari. Onima koji boluju od čira na želucu preporučujemo da spremaju na ovčijoj masti.

7. Poželjno je koristiti one namirnice koje su karakteristične za oblast u kojoj se živi, jer to utiče i na fizičko i na duhovno stanje čoveka, a takođe i na razvoj nacionalne kulture. Klimatski uslovi imaju veliki uticaj na zdravlje čoveka.  Ljudi koji su od detinjstva adaptirani na uslove Severa, teško podnose vrućinu, a takođe i hranu koja je tradicionalna za taj klimatski pojas  i obrnuto. Jedite što manje obrađenu, neprskanu hranu sa našeg podneblja.

Proces ishrane, ako se posmatra sa molekularnog nivoa, pravilnije bi bilo nazivati biološkim snabdevanjem organizma neophodnim mikroelementima u količinama koje su neophodne čoveku, u određenim kombinacijama, koje su u harmoniji sa fiziološki normalnim životom ćelija i celog organizma. Cilj takvog snabdevanja je da obezbedi fiziološki normalno građenje struktura posebnih organela i ćelija (iz kojih se svi mi sastojimo), a takođe da stvori uslove za održavanje aktivnog energetskog balansa u njima, da bi mogle da vrše svoju funkciju sa maksimalnim koeficijentom korisnog dejstva. Pažljivo birajte koje namirnice unosite u toku dana, ponekad i male promene našem telu mnogo znače.