Kad se probudite, zamislite da ste spavali dobro i dovoljno. Zatvorenih očiju, uradite nekoliko vežbi u krevetu.

Glavna vežba, koja će zameniti 100 vežbi i pružiti osećaj svežine za ceo dan

Fokusirajte se i oslušnite svoj organizam. Na primer, zamislite kako pokrećete mali prst desne ruke ili noge. Pokušajte da ga pokrenete tako polako i lagano, kao u snu. Zatim, zamislite da pomerate nos ili uši. Radite to u stanju potpune opuštenosti, koja prelazi u protezanje. Posle protezanja osetićete da vam se zeva ili kija, a ako vam se ne zeva, pomerite nozdrve na gore, zatim će se podići i obrve i vi ćete početi slatko da zevate.

 

 

Posle ovih vežbi možete ustati i obaviti uobičajene jutarnje rituale (umivanje i sl.), a onda uraditi vežbe disanja. Poželjno je ponavljati vežbe disanja u toku celog dana.

Naučite da dišete! 

Kad popravimo mehanizam disanja, mi ćemo zaista pomoći našem organizmu.

Najvažnije funkcije disanja su razmena gasova i termoregulacija. U normalnom stanju disanje mora da bude tiho, ravnomerno, plitko, nevidljivo i nečujno i u tome nam pomažu odgovarajuće vežbe. Disanje bi trebalo regulisati pre jela, pre fizičkih opterećenja, spavanja i nekoliko puta u toku dana.

Mi pomažemo našem organizmu tako što aktiviramo njegove resurse. Kada nam je zapušena leva ili desna nozdrva, naš zadatak je da vežbama disanja omogućimo organizmu lakše disanje kroz obe nozdrve. U tom slučaju, možemo pomoći organizmu na sledeći način: stisnite dlan u pesnicu, kažiprstom pokrijte onu nozdrvu koja teže diše i polako udišite kroz nozdrvu koja lakše diše. U vežbama dugo i duboko dišemo, da bi udah u normalnom stanju mogao da bude plitak. Prilikom udaha poželjno je zamisliti kako kroz nosnu šupljinu i potiljak vazdušna struja ili svetlost ulazi u obolele organe. Zamislite da ih milujete tom svetlošću. I verujte, to stvarno leči, posebno ako to radite zatvorenih očiju.

Pri izdahu treba misliti o povlačenju patoloških promena iz bolesnih mesta u vašem telu, o njihovom oporavku. Energetsko stanje mozga može da se odredi po intezitetu (lakoći) disanja pojedinačno desne i leve nozdrve. Osnova predloženih vežbi je kontrola disanja sa ciljem da se pomogne organizmu da proizvede termoregulaciju, jer je ona narušena zbog stresa i generalno savremenog načina života.

Regulišite vid

Zatvorite kapke i uradite sledeće vežbe za oči:

  • pomerajte oči gore-dole – 3 puta, desno-levo – 3 puta;
  • pravite kružne pokrete očima u pravcu kazaljke na satu, a zatim u suprotnom smeru – po 3 puta.

Oči pomerajte polako, umereno ih naprežući, izbegavajući osećaj bola.  Bilo bi dobro da se ove vežbe rade i u toku dana 5 do 10 puta po 5-10 minuta (na poslu, u prevozu). One poboljšavaju vid, a na ovaj način odmarate se u toku dana.

Masirajte mišiće glave

Zatim nastavljamo sa masažom glave. Masažu je poželjno raditi zatvorenih očiju, sedeći ili stojeći. Stavite 3 prsta u udubljenje potiljka i pritiskajte tu tačku kružnim pokretima. Stavite dlan na teme i masirajte napred – nazad uz lagano naprezanje. Prsti ruke se moraju pomerati zajedno sa kožom. Između obrva se nalazi refleksna zona hipofize, a masirajući je, možemo dovesti u harmoniju aktivnost svih žlezda sa unutrašnjim lučenjem. Zatim, 1 minut štipkajte vrat, od podbratka od ključne kosti, ali ne rastežući kožu (štipnuti prstom i odmah pustiti itd.) Poželjno je ovo raditi u toku celog dana. Pri izvođenju ovih vežbi disati tiho i ujednačeno.

 

Sve ove vežbe ubrzavaju cirkulaciju, aktiviraju vitalne procese u organizmu, poboljšavaju rad kardiovaskularnog sistema i vrše ventilaciju disajnih puteva. Ako radite ove vežbe svakog dana, zaista ćete osetiti olakšanje i lakoću i bićete odmorni tokom celog dana.