Ako vam je teško da zaspite, budite se u sred noći, ustajete mnogo ranije, umorni ste u toku dana, osećate se nenaspavano ili vam je smanjena koncentracija, moguće je da vas muči neki oblik nesanice. Nesanica je jedan od čestih poremećaja spavanja. Ona može da uzrokuje umor, nervozu, razdražljivost, otežanu koncentraciju i manjak energije.

Koji su česti uzroci nesanice?

  • Nagomilani stres, fizički napor, previše razmišljanja i zabrinutost mogu dodatno aktivirati um i na taj način poremetiti navike spavanja
  • Hiperaktivnost tiroidne žlezde, depresija, anksioznost
  • Zdravstvene tegobe i upotreba lekova
  • Neadekvatna ishrana
  • Loše navike spavanja

Postoji mnogo načina na koje možemo da eliminišemo nesanicu i poboljšamo san. U svojoj dugogodišnjoj praksi ruski akademik Savjolov došao je do nekih najznačajnijih uvida i dao preporuke na koji način možemo da poboljšamo san.

Preporuke za dobar san po A. M. Savjolovu

1.Ne jedite pre spavanja

Preporučujemo da se na spavanje ide sa relativno praznim želucem, zato savetujemo da se umereno večera 1,5 – 2 sata pre spavanja.

2. Idite na spavanje pre 22h

Gradski način života često ne dozvoljava da rano ležemo, ali je veoma važno da se potrudimo da ustajemo ranije i da odlazimo na spavanje do 22h. Odlazak na spavanje sa pozitivnim mislima i emocijama preduslov je za zdrav san.

3. Spavajte na leđima

Ako je u stanu vruće, trebalo bi ležati na leđima, i osloboditi stopala ispod pokrivača.  Glavu treba namestiti tako da teme bude slobodno i da možete ispružiti ruke gore, paralelno sa trupom, kao da se protežete. Ovaj položaj poboljšava disanje i protok kiseonika kroz celo telo. Ako nemate mogućnosti da ispružite ruke, stavite ih privremeno iza glave da biste raširili grudni koš. Ovi položaji nam služe da bismo brže zaspali. Ako osetite da se hrana u želucu nije dobro svarila, možete leći na leđa i malo se pridignuti. U svakom slučaju korisnije je spavati na leđima.

4. Otpustite brige

Da biste brže zaspali, opustite mišiće i zatvorite oči. Ako vam smetaju razni zvukovi, začepite uši, gledajte u pravcu palca na stopalima, zamislite da gledate putokaz. U mislima odlazite daleko, kao da se spajate sa Univerzumom. U ovom procesu oslobodite svoje srce od problema i opraštajte kako biste se opustili i zaspali. Budite strpljivi, trudite se i postići ćete veoma dobar rezultat.

5. Dišite

Ako patite od nesanice, dišite prvo kroz nozdrvu kroz koju lakše dišete sve dok kroz obe nozdrve ne počnete jednako da dišete. Ako nesanica ne prolazi, istuširajte se toplom ili hladnom vodom. Važno je da smanjimo i upotrebu čaja i kafe 3 – 5 sati pre spavanja.

Masažom protiv nesanice

Jedan od najučinkovitijih načina da se opustimo, regenerišemo i utonemo u san je masaža. Masaža poboljšava spavanje tako što se tokom masaže smanjuje hormon stresa – kortizol i povećava serotonin koji dalje pomaže melatoninu da umiri telo i da se pripremi za spavanje. Masažom delujemo na nervni sistem koji stvara hemijsku razmenu u mozgu i daje signal telu da utone u san. Putem masaže pomeramo višak energije iz glave i ramena u donji deo tela i na taj način ravnomerno raspoređujemo energiju, ublažavamo stres, smanjujemo napetost i bolove u mišićima i poboljšavamo san. 

Zakažite vaš termin na brojeve telefona: 064 5612732