Uzrok osećaja nadutosti često mogu da budu stres, brzo jedenje, iritabilna creva, problemi sa probavom, namirnice koje nas nadimaju..

Kako na prirodan način rešiti problem nadutosti?

  • Jedite polako i dobro žvaćite hranu

  • Izbegavaje prženu i masnu hranu

  • Izbegavajte hranu punu šećera i soli

  • Smanjite unos gaziranog pića i cigareta

  • Šetajte posle obroka

  • Pravite razmak između obroka bar 3 sata

  • Unosite više namirnica koje smanjuju nadutost

  • Radite masaže koje će poboljšati cirkulaciju, otkloniti toksine i pokrenuti metabolizam. Više o Vivaton detox masaži pogledajte na linku ovde – http://vivaton.rs/terapeutska-masaza-tela-ekstraktom-vivaton/

Šta jesti protiv nadimanja?


1. Ananas

Ananas, pomaže u čišćenju probavnog sistema i smanjuje nadimanje. Ananas sadrži bromelin, enzim koji pomaže u varenju proteina i smanjuje upalne procese.

2. Nana

Nana ima blagotvorno dejstvo na digestivni trakt, umiruje trbušne mišiće i olakšava gasove.

3. Đumbir

Đumbir smanjuje nadutost i sadrži zingibain probavni proteinski enzim, i zato je posebno efikasan u sprečavanju gasova izazvanih proteinima u jakoj hrani.

4. Jogurt bogat probioticima

Jogurt koji sadrži probiotske bakterije kao što je Lactobacillus acidophilus ili Bifidobacterium Bifidum može da pomogne u smanjenju nadutosti. Ove probiotske bakterije pospešuju probavu i pomažu u razgradnji hrane što smanjuje nadutost.

5. Ovas

Ovas je bogat vlaknima koji podstiču varenje i rad creva i samim tim smanjuje osećaj nadutosti. Ovas možete skuvati i napraviti ovsenu kašu sa dodatkom bobičastog voća. Ovsena kaša smanjuje holesterol i veoma je dobra za kožu – psorijazu i atopijski dermatitis.

6. Integralni pirinač

Pirinač je jedina skrobna hrana koja ne nadima. Birajte i testeninu od pirinča kao zamenu za pšeničnu.

7. Proteini

Umesto masnih bifteka, unosite više pečene ribe, belog mesa i zamenite teške soseve i putere sa lekovitim biljem i začinima.